لیست اختراعات جواد زارع
رادياتور گرم كننده حمام توليد ابتدا پروفيلها برش خورده و سپس مطابق با شكل و تعداد پره مورد نظر در يكديگر كلاف شده وعمليات جوش يكنواخت و يك پارچه در محيط احيا(احياي حاصل از دفرمينگ گاز متان بوسيله كاتاليست متان) در دماي 800 الي 1000توسط مفتولهاي مس حاوي فسفر جوش ميخورد.نكته اصلي اين است كه در توليدات موجود در بازار اتصال يا بوسيله چسب ميباشد كه بعد از مدت زمان كوتاه از هم باز ميشود يا بويله جوشكاري الكترود به هم متصل ميشود كه در آن صورت علاوه بر نازيبا بودن ظاهر دقيقا از محل اتصال پوسيدگي آغاز ميشود حال اينكه در اين روش علاوه بر زيبايي خاص به جهت پنهان بودن جوش از استقامت بالاي محل اتصال در مقابل آب و يا هر سيال ديگر برخوردار ميباشد چرا كه تمام خلل و فرج توسط مذاب مس پر شده است.
پلمپ تسمه همراه با قفل دگمهاي يكبار مصرف كه از يك قطعه ورق فلزي ميباشد و طراحي قفل آن به شكلي ايمن صورت گرفته كه قابل باز شدن نميباشد و براي باز شدن آن قفل دچار آسيب خواهد شد كه قابل تعمير نميباشد و يا اينكه بايد تسمه به وسيله شيء برنده بريده شود. بر روي تسمه ميتوان كدهاي مشتمل بر عدد و حروف جهت ايمني بيشتر و به عنوان رمزنگاري حك نمود. اين پلمپ قابل استفاده براي مكانها و وسيلههاي مي باشد كه نياز است تحت شرايط ايمن حمل و يا نگهداري گردند. اين پلمپ به صورت ساده طراحي و در عين حال ايمن ميباشد و مزيت آن نسبت پلمپهاي تسمهاي موجود كم هزينه تر، حمل راحتتر و از همه مهمتر بدون خرابي و ضايعات قبل از استفاده ميباشد و در صورت حمل، جابجايي و ضربه باز نميگردد. مكانيسم قفل آن به شكلي ساده است كه بعد از قفل شدن باز نخواهد شد. از مزاياي اين پلمپ ميتوان استفاده آسان بدون نياز به ابزار خاص و يا آموزش، سازگار با شرايط مختلف آب و هوايي، اطمينان از عدم دسترسي به محل مورد نظر، هزينه كم، ضريب ايمني و حفاظتي بالا را نام برد.
موتورهاي متداول امروزي براي تخليه دود و مكش سوخت و هوا از يك دور ميللنگ استفاده كرده كه اين عمل باعث كاهش راندمان موتور، افزايش اصطكاك و به طور نسبي افزايش مصرف سوخت ميشود. در اين طرح با ارائه مكانيزم جديد براي پيستون چنين رويكردي دنبال ميشود به اين ترتيب كه با افزودن قطعاتي به يك موتور رفت و برگشتي و حذف يك دور دوران ميللنگ براي تخليهي دود و مكش سوخت و هوا، بازده آن افزايش يابد و به طور نسبي مصرف سوخت آن هم كاهش يابد.\t طرح ارائهشده از دو قسمت تشكيل شده است كه قسمت اصلي وظيفه فشردهسازي و احتراق را بر عهده داشته و قسمت فرعي مراحل مكش و تخليه را انجام ميدهد. در طرح معرفيشده مراحل تراكم و احتراق همانند موتورهاي معمولي به وسيلهي مكانيزم لنگ و لغزنده انجام ميگيرد و مراحل تخليه و مكش با استفاده از يك مكانيزم چرخدندهاي، در لحظهاي كه پيستون رابط و ميللنگ به نزديكي نقطه مرگ پايين خود ميرسند، انجام ميشود. با اين نوآوري در موتورهاي احتراق داخلي بجاي دوران 720 درجهاي ميللنگ، در هر 360 درجه چرخش يك بار مرحلهي احتراق انجام خواهد گرفت. بدين ترتيب راندمان در سرعت دوران ثابت حدود دو برابر افزايش خواهد يافت. طرح پيشنهادي نه تنها در خودروهاي عادي بلكه در اتومبيلهاي مسابقهاي ، صنايع نظامي و... هم كه نياز به توليد توان بالا در فضايي كم مي باشد، كاربرد فراواني خواهد داشت.
موارد یافت شده: 7